niedziela, 25 grudnia 2016

Lampa tripod


Lampy typu tripod można teraz kupić w wielu designerskich sklepach, wyglądają super i jestem w nich straszliwie zakochana, ale cena stanęła na drodze naszej miłości :), a że ja w elektryka bawiłam się od dziecka to postanowiłam sama zrobić taką lampę.





Od razu mówię, jeśli wasze doświadczenie z elektrycznością jest równe jedynie wymianie przepalonej żarówki to może będzie bardziej rozsądnie, żeby podłączeniem kabla i założeniem włącznika zajął się jakiś zaprzyjaźniony przystojny mężczyzna lub sprytna kobieta.

Jeśli czujecie się na tyle komfortowo by podłączyć kabel i założyć włącznik to polecam :)



Do zrobienia lampy tripod będziecie potrzebować:


  • Kabel do lampek, oprawka do żarówki, wtyczka i włącznik
  • abażur
  • 6 listewek o wymiarach 30cm x 2.5 cm x 2.5 cm
  • sześć śrub
  • krążek do przymocowania oprawki
  • wosk lub farba do pomalowania listewek



Zaczęłam od docięcia listewek i posmarowałam je woskiem..




Listewki poukładałam równo i zaznaczyłam gdzie trzeba ponawiercać dziury.


W każdej listewce ponawiercałam dziury i wkręciłam śruby.


Również w krążku wywierciłam dziurę i przełożyłam oprawkę żarówki.



Do spodu krążka przykręciłam małe listewki i przymocowałam do nich nogi lampy. Do oprawki lampy podłączyłam kabel już z wcześniej podłączonym włącznikiem i wtyczką. Kabel kupiłam na Ebayu , bo chciałam by był to kabel okręcony materiałem i wyglądał na designerski.  Na koniec założyłam abażur i lampa gotowa.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz